FAQ & Tips
Veel gestelde vragen:
Op Spiegelexpert.nl zie je informatie over diverse spiegel en spiegelbevestigingsproducten. Heb je een vraag die hieronder niet beantwoord is, stuur ons dan een bericht door het contactformulier in te vullen.
Kan mijn spiegelbestelling ook bezorgd worden?
Spiegels kunnen wij in heel Nederland leveren, met uitzondering van de Waddeneilanden. Voor het verzekerd verzenden, berekenen wij € 35,00 (incl. btw). Het maakt niet uit of je één of meerdere spiegels hebt besteld. Met verzekerd verzenden geven wij de garantie dat je altijd een schadevrije spiegel ontvangt. Zo niet, dan ontvang je een nieuw exemplaar. Bovendien brengen wij bij een orderbedrag boven de € 500,00 (incl. btw.) het verzekerd verzenden niet in rekening.
Wat kost het verzekerd verzenden van alleen montage artikelen?
Bestel je alleen artikelen (bijvoorbeeld bevestigingsmateriaal, geen spiegelglas), dan brengen wij € 9,50 (incl. btw) voor het “verzekerd verzenden” in rekening, ongeacht waar je woont in Nederland. Bij een orderbedrag boven de € 500,- (incl. btw) brengen wij het verzekerd verzenden niet in rekening.
Wat kost verzekerd verzenden als je spiegels en artikelen (bijvoorbeeld een spiegel in combinatie met spiegelmontage kit, gereedschappen, enz.) tezamen bestelt?
Bestel je een spiegel en spiegelmontage materialen tezamen, dan rekenen wij voor het verzekerd verzenden € 35,00 (incl. btw). Afhalen van je bestelling is altijd gratis. Met uitzondering van de Waddeneilanden, bezorgen wij in heel Nederland. Bij een orderbedrag boven € 500,- (incl. btw), brengen wij het verzekerd verzenden trouwens niet in rekening.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Je bestelling afhalen kan bij ons magazijn in Apeldoorn of in Oosterhout (NB). In Apeldoorn kan je terecht op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 8.30 uur – 16.30 uur. Voor Oosterhout (NB) gelden de volgende openingstijden: op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 10.00 uur – 16.00 uur. Onze afhaallocaties zijn gesloten tijdens feestdagen. Bovendien is in veel gevallen, de levertijd korter in vergelijking met het laten bezorgen van de bestelling.
Vooraf ontvang je van ons een afhaalbericht via de mail wanneer de order klaarstaat. In dit afhaalbericht staan de verdere details van het ophaalpunt.
Kies je voor het afhalen van de bestelling, dan is het “verzekerd verzenden” niet van toepassing. Het vervoer van spiegels en eventuele aanvullende materialen is, nadat het ons magazijn heeft verlaten, dan altijd voor je eigen risico. Alle voorzorgsmaatregelen om je bestelling degelijk, goed en schadevrij te vervoeren zal je zelf moeten treffen. Neem dus zelf voldoende beschermingsmateriaal mee (bijvoorbeeld bubbelfolie en of een doek om de spiegel in te wikkelen), want onze spiegels staan onverpakt voor je klaar.
Zorg dat je altijd het ordernummer weet, als je een bestelling komt afhalen. Conformeer je aan de veiligheidsvoorschriften die gelden op de betreffende afhaallocatie.
Kies je voor gemak en geen risico, laat dan de bestelling door ons bij je leveren. Met ons “verzekerd verzenden” ben je altijd gegarandeerd van een schadevrije spiegel.
Spiegels met een groot oppervlak
Wil je een spiegel die buiten de range valt van 1400 x 3000 mm (afmeting – breedte of hoogte) of met een totaal oppervlak groter dan 4m²? Vraag dan eerst een offerte bij ons aan. Dit kun je doen door een mailtje te sturen naar info@spiegelexpert.nl.
Glasbok
Bij orders met een groot volume kan er door ons de keuze worden gemaakt om de levering via een glasbok uit te leveren. Mocht dit het geval zijn dan zullen wij dit specifiek benoemen in de aflevermail. De afleverlocatie moet met een vrachtwagencombinatie eenvoudig te bereiken zijn om levering mogelijk te maken. Zorg dat binnen 28 kalenderdagen de glasbok leeg is en er naar ons een bericht gaat dat de bok kan worden afgehaald. De fabriek zal binnen een aantal weken de bok retour halen. Is de bok binnen de periode van 28 kalenderdagen niet leeg gemeld, dan wordt er per dag € 2,50 aan bokhuur in rekening gebracht. Bij het retour nemen van de glasbok moet deze leeg zijn. Wij nemen helaas geen (oud) glas/spiegels retour.
Aflevering van de bestelde spiegel(s)
De afleverlocatie is eenvoudig bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 – 17.00 uur en er kan voor de deur gelost worden met glastransport. Bezorging van alle soorten spiegels vindt plaats tot de eerste drempel van het pand en altijd op de begane grond. Een spiegel met beperkte afmetingen kan door de chauffeur zelf gelost worden.
Mocht er een vergunning aangevraagd moeten worden om toegang te krijgen tot het afleveradres? Graag de vergunning zelf tijdig aan te vragen.
Een spiegel met een oppervlakte groter dan 1,5 m2 of zwaarder dan 25 kg of bij meerdere aantallen spiegels, zal de chauffeur je hulp nodig hebben om te lossen. Hiervoor dient op locatie hulp aanwezig te zijn om mee te helpen tillen, dit kan fysieke of mechanische hulp zijn. Is er geen hulp aanwezig dan kan de chauffeur helaas niet lossen. Er zal vervolgens een nieuwe leverdatum worden afgestemd, waarop de levering nogmaals zal plaatsvinden. Voor deze nieuwe transporthandeling kunnen extra transportkosten in rekening worden gebracht.
Extra aandachtspunt voor je om rekening mee te houden tijdens en na het afleveren van de spiegels; Let erop dat spiegels nooit rechtstreeks in aanraking komen met de vloer. Zorg ervoor dat er altijd een zachte ondergrond is (door bijvoorbeeld de spiegel zolang op houten blokjes neer te zetten). Let er ook op dat de randen van spiegels scherp kunnen zijn (o.a. bij onafgewerkte randen).
Wij verpakken spiegels niet
Om de afvalberg te verminderen, beperken wij het gebruik van plastic verpakkingsmaterialen. Het transport en de bezorging van het glas / spiegels vindt plaats met speciaal glastransport. Uiteraard is het onze taak de bestelling schadevrij bij je af te leveren. Het onbeschadigd afleveren is een garantie die wij geven.
Wat is de levertijd van de bestelde spiegel en/of aanvullende artikelen?
De levertijd van een spiegel op maat is ongeveer 10 tot 15 werkdagen. Je ontvangt van ons vooraf altijd bericht op welke dag de spiegel wordt bezorgd*.
De gemiddelde levertijd van spiegelmontage-artikelen (zoals spiegelkit, montagematerialen, enz.) is 1 a 2 werkdagen*. Heb je zowel spiegels als artikelen besteld, dan leveren wij de spiegel(s) en artikelen uiteraard tegelijkertijd bij je uit.
*Rond algemene feestdagen en gedurende de vakantie-/ bouwvakperiode, kunnen levertijden langer zijn dan gebruikelijk. Wil je een indicatie van de levertermijn in die periode, neem dan gerust contact met ons op.
Hoe kan ik betalen?
IDEAL
Door gebruik te maken van iDEAL kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, kom je op vertrouwende omgeving van je eigen bank, waar de betaalopdracht klaar staat.
Na het invullen van de gegevens met een online overboeking via je bank, geef je goedkeuring voor de betaling. Het te betalen bedrag wordt direct van de rekening afgeschreven en Spiegelexpert.nl ontvangt een bericht om de artikelen te produceren en uit te leveren. Bijna alle banken bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van iDEAL.
Mastercard
Door gebruik te maken van Mastercard kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, kom je in de vertrouwende omgeving van je eigen bank, waar de betaalopdracht klaar staat.
Na het invullen van de gegevens via een online overboeking via de bank, geef je goedkeuring voor de betaling.
Visa
Door gebruik te maken van Visa kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, kom je in de vertrouwende omgeving van je eigen bank, waar de betaalopdracht klaar staat.
Na het invullen van de gegevens via een online overboeking via de bank, geef je goedkeuring voor de betaling.
Kan mijn bestelling geretourneerd worden?
Indien je bij Spiegelexpert.nl een op maat gemaakte spiegel besteld, dan is het herroepingsrecht (bedenktijd en of retourrecht) niet van toepassing. Dit betekent dat o.a. spiegels niet geretourneerd kunnen worden. Mocht er iets mis zijn met de bestelling, stuur dan een bericht naar info@spiegelexpert.nl
Op artikelen die niet op maat gemaakt worden, is het herroepingsrecht wel van toepassing. De aankoop kan dan binnen 14 dagen, na ontvangst aan Spiegelexpert.nl worden geretourneerd, mits de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet is. Daarnaast het verzoek om indien mogelijk de bestelling in de originele verpakking terug te sturen.
Wil je de artikelen retourneren of gebruik maken van het herroepingsrecht, vul dan het formulier voor herroeping in.
Wat zijn de kosten voor het retourneren?
Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (de retourneer kosten) voor je eigen rekening.
Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat moet ik doen?
Wij controleren al het glas, spiegels en glasproducten die ons magazijn verlaat. Helaas kan het bij een kwetsbaar product als een spiegel, gebeuren dat er alsnog schade ontstaat. Meld een beschadiging direct, in iedergeval binnen 24 uur, na levering.
Voorzie ons van duidelijke foto’s waarop de beschadiging goed zichtbaar is. Geef daarbij een toelichting hoe de beschadiging is ontstaan, dit kan worden gestuurd naar info@spiegelexpert.nl, onder vermelding van het ordernummer. Als blijkt dat het product beschadigd is geleverd, dan zorgen wij voor een nieuw exemplaar. U betaalt hier niets extra’s voor, dit is onze “verzekerd verzenden” garantie.
Glaswebwinkel.nl moet altijd in de gelegenheid worden gesteld, om een beschadigd product te vervangen voor een nieuw exemplaar. Om dit te kunnen realiseren, geldt een redelijke termijn, in iedergeval gelijk aan de reguliere levertijd, zoals op de betreffende productpagina is omschreven. Restitutie van het aankoopbedrag is niet mogelijk.
Is de schade ontstaan ná levering, bijvoorbeeld door verkeerd gebruik, montage of slijtage? Dan valt dit niet onder de garantie en kunnen wij helaas geen kosteloze vervanging aanbieden.
Ik heb een klacht over een bestelling, levering of een product. Wat moet ik doen?
Meld dit door naar de contactpagina te gaan en het contactformulier (Heb je een vraag?) in te vullen. Vermeld het ordernummer en geef aan welk(e) product(en) het betreft. Geef bovendien een duidelijke omschrijving wat de klacht betreft.
Door de onderstaande contactgegevens te gebruiken kan een klacht ook gemeld worden. Adresgegevens:
Spiegelexpert.nl
Aruba 13
7332 BJ APELDOORN
KvK: 80736548
BTW: NL861779988B01
E-mail: info@spiegelexpert.nl
Wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht?
Binnen een werkdag na ontvangst wordt je klacht in behandeling genomen en ontvang je een reactie.
Garantie Webshop Keurmerk
Ons streven is 100% klanttevredenheid en wij zullen er alles aan doen, binnen onze mogelijkheden, om je tevreden te stellen. Mede daarom is Spiegelexpert.nl aangesloten bij stichting Webshop Keurmerk. Mocht het namelijk gebeuren dat je niet tevreden bent met de geboden oplossing of afhandeling, richt je dan tot stichting Webshop Keurmerk: