call
Bel ons op 055 - 843 16 27
free-shipping
Vanaf €500,- gratis verzending
De kleine transportbus van Spiegelexpert en Glaswebwinkel

De levering van spiegels: van Spiegelexpert naar de klant

Wij ontvangen vaak vragen over het leveringsproces van de spiegels. In onze blog hieronder leggen we graag uit hoe het leveringsproces van spiegels in zijn werk gaat.

Ons magazijn

Zodra jouw bestelling de productiefase heeft doorlopen en bij ons in het magazijn arriveert, gaan we nauwkeurig na of de spiegels de juiste afmetingen en bewerkingen hebben zoals je hebt aangegeven bij het plaatsen van je bestelling. We controleren de spiegel ook op eventuele beschadigingen. Als de spiegels aan de door jou opgegeven specificaties voldoet, maken we het gereed voor verzending. De dag voordat wij komen leveren laden we onze transportvoertuigen in. Er zijn verschillende opties voor de levering van glas, maar hieronder geven we een toelichting op de meest gangbare methoden. Daarnaast vertellen we ook de bijbehorende aandachtspunten

De levering van op maat gemaakt spiegels in onze bus

Onze bussen zijn speciaal ontworpen om spiegels op maat veilig te vervoeren. Hieronder vind je foto’s om een beter beeld te krijgen van onze uitrusting. De meest optimale en veilige manier om spiegels te vervoeren, is staand. Omdat al onze spiegels worden vervoerd met speciale glaswagens, is extra verpakking niet nodig. Sterker nog, het is zelfs handiger om glas en spiegels zonder verpakking op een voertuig te plaatsen en stevig vast te zetten. Tussen de glaspanelen worden glaskurkjes geplaatst om ervoor te zorgen dat de panelen niet tegen elkaar aan komen, maar altijd een tussenruimte behouden. Bovendien is de vloer van de wagen waarop het glas en de spiegels worden geplaatst, voorzien van zacht rubber. Voor het transport van op maat gemaakte spiegels met speciaal glastransport is geen extra verpakking vereist. Het minimaliseren van verpakkingsmateriaal heeft ook als positief gevolg dat we bijdragen aan het verminderen van afval.

Mocht er onverhoopt tijdens het leveringsproces toch iets misgaan (spiegels zijn immers een kwetsbaar product en ongelukken kunnen gebeuren), dan zullen wij dit uiteraard kosteloos voor je oplossen.

Resteel bus van Spiegelexpert
Binnenkant van de bus van Spiegelexpert

Wat kun je zelf doen om het leveringsproces goed te laten verlopen

Hieronder vind je enkele instructies voor een succesvolle levering. Zorg ervoor dat de afleverlocatie gemakkelijk toegankelijk is voor het glastransport, bij voorkeur tussen 08.00 en 17.00 uur. Er moet ook voldoende ruimte zijn om voor de deur te lossen.

  • Als je in een voetgangersgebied woont met specifieke toegangstijden, laat het ons dan weten, zodat we kunnen overleggen en bepalen hoe de levering het beste kan plaatsvinden.
  • Als er een vergunning nodig is om toegang te krijgen tot het afleveradres, dien je de vergunning zelf tijdig aan te vragen.
  • Houd er rekening mee dat wij leveren tot aan de eerste drempel van het pand, op de begane grond.
  • Voor spiegels met een oppervlakte groter dan 1,5 m², afmetingen groter dan 2000 mm of een gewicht van meer dan 25 kg, en/of bij levering van meerdere stuks, kan de chauffeur jouw hulp nodig hebben bij het lossen. Er moet ter plaatse (fysieke en/of mechanische) hulp beschikbaar zijn om te helpen tillen. Als er geen hulp beschikbaar is, kan het zijn dat de chauffeur het glas niet kan lossen. In dat geval zal een nieuwe leveringsdatum worden afgesproken voor een tweede poging, waarbij extra transportkosten in rekening kunnen worden gebracht.

Hier zijn aanvullende tips voor een succesvolle ontvangst van je glasbestelling:

  • Wacht altijd met het plannen van een installateur of de aanschaf van installatiemateriaal totdat je de bestelling daadwerkelijk hebt ontvangen. Dit is belangrijk vanwege onvoorziene omstandigheden, gezien de kwetsbaarheid van het product.
  • Bedenk van tevoren waar je het glas tijdelijk wilt plaatsen en maak ruimte vrij, zodat de chauffeur het buiten kan neerzetten. Leg bijvoorbeeld een deken, karton of latjes neer om het glas te beschermen.
  • Draag altijd veilig schoeisel en handschoenen wanneer je het glas hanteert, voor je eigen veiligheid.
  • Controleer het geleverde product grondig op juistheid en eventuele gebreken voordat je begint met monteren.
  • Zorg ervoor dat de spiegels nooit direct in contact komt met de vloer. Plaats altijd een zachte ondergrond, bijvoorbeeld door het glas op houten blokjes te zetten, om beschadigingen te voorkomen.

Levering van spiegels met een glasbok

Bij grootschalige bestellingen kan ervoor worden gekozen om de levering te laten plaatsvinden met behulp van een glasbok. Het gebruik van een glasbok is niet standaard en wordt alleen toegepast wanneer nodig. Indien dit het geval is, zal dit specifiek vermeld worden in de afleveringsinstructies per e-mail. Het is van groot belang dat de afleverlocatie met een vrachtwagencombinatie gemakkelijk bereikbaar is om de levering met de glasbok mogelijk te maken.

Zorg ervoor dat binnen 28 kalenderdagen na de levering de glasbok leeg is en dat je ons op de hoogte brengt dat de glasbok gereed is voor ophaling. De fabrikant zal de bok binnen enkele weken komen ophalen. Als de glasbok niet binnen de 28 kalenderdagen als leeg wordt gemeld, worden er dagelijks € 2,50 aan huurkosten voor de glasbok in rekening gebracht. Bij het retourneren van de glasbok moet deze leeg zijn. Houd er rekening mee dat we helaas geen (oud) glas/spiegels terugnemen.

Heb je nog vragen over spiegels of de levering?

Als je nog vragen hebt over het leveringsproces van spiegels, staan wij altijd tot je beschikking en helpen wij je graag verder. Je kunt ook onze veelgestelde vragen raadplegen, waarin veel informatie te vinden is over hoe een levering verloopt. Wij zijn bereikbaar via de telefoon op 055 – 843 16 27 en per e-mail via info@spiegelexpert.nl. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je meer hulp of verduidelijking nodig hebt.